Elämä tuntuu nyt melkoiselta ilon ja surun vuoristoradalta.

mieltäni painaa suru

suru rakkaasta ihmisestä, jonka menetän

suru epäonnistuneesta parisuhteesta

suru siitä että perheemme hajoaa

suru siitä, miten lapset eroon reagoivat

suru menetystä yhteisestä tulevaisuudesta

suru asioista, joita ei enää tehdä yhdessä

pala nousee kurkkuun ja itkettää

onneksi itku auttaa, tuntuu että se puhdistaa mieltä

 

Ilo

iloitsen siitä että elämäni on enimmäkseen hyvää

Iloitsen siitä että olen saanut elää puolet elämästäni yhdessä mieheni kanssa

iloitsen siitä että minulla on kaksi upeaa, ihanaa lasta

iloitsen siitä että minulla on kaksi rakasta siskoa

iloitsen siitä että minulla on hyviä ystäviä

iloitsen siitä että saan tehdä unelmatyötäni, kannustavassa työyhteisössä

iloitsen siitä että minulla on harrastuksia, joista nautin ja joiden parissa voin rentoutua ja ladata akkuja

iloitsen siitä että voin omien harrastusteni kautta tuottaa iloa myös muille

iloitsen siitä että ympärilläni on ihmisiä jotka kuuntelevat ja auttavat